2013. június 26., szerda

Legyél korrekt, mond ki: NEM!

Heti gondolat

"Bajaink fele abból származik, hogy gyorsan mondunk igent, vagy túl későn nemet."
Josh Billings
 

Heti sztori

Legyél korrekt, mond ki: NEM!

Egyik régi Üzleti Randi Klubtagunkkal, Györgyivel beszélgettem a minap, amikor is érdekes dolgot említett meg. Ő is tapasztalja, hogy sajnos egyre több tétovázó, csúsztató, elmismásoló ügyféllel, üzletemberrel lehet találkozni, akik különböző kifogással, és ami a legrosszabb, a kommunikáció teljes kiiktatásával próbálják elhessegetni a felvetődött problémát.
Györgyi szerint is az egyik legkellemetlenebb szituáció az, amikor valakinek kintlévősége van.
És akkor azokról nem is beszélve, akik nem mennek el egy megbeszélt találkozóra, nem veszik fel a telefont, majd csak később írnak egy emailt, hogy ne is találkozzanak.

Györgyi szinte magából kikelve kommentálta a témát, a maga karakán stílusában:?Legyetek korrektek! Ha nem érdekel, amiről beszélni szeretnék veled, akkor mond meg. Csak egy igent vagy egy nemet kérek! Nem sértődőm meg! Az egy luxus lenne számomra, hogy a sértettséggel törődjek! Én veled szeretnék törődni, és hiszem, hogy ha szükséged lesz arra, amivel foglalkozom, biztosan eszedbe jutok! Miért? Mert pozitív emlékeid vannak rólam, nem az, hogy megsértődtem, tukmáltam, vagy lehordtalak mások szemében!?


Később Györgyi is belátta, hogy sajnos egy negatív emberi tulajdonság, hogy nagyon nehezen tudunk nemet mondani, hiszen az általában kellemetlen helyzeteket szül. Viszont az ellenkezője csúnya bizalmatlanságot.
 

Heti feladat

Tudni kell nemet is mondani!
Ön is sok-sok kellemetlenséget elkerülhet, vagy megelőzhet, ha nyitott marad az együttműködésekre, de tud és mer, udvariasan, tisztelettudóan NEMet mondani, mert ezzel hitelesebb lesz a másik szemében!
Amikor egy tárgyalás alatt úgy érzi, hogy az ajánlat most egyáltalán nem aktuális az Ön számára, akkor őszintének kell lennie, mert ezzel megbízhatóságát növeli tárgyalópartnere szemében.
Ha bizalmat ébresztett, akkor korrekt, pozitív élményük van Önnel kapcsolatban. Nem, pedig az, hogy el sem ment a megbeszélt tárgyalásra, kinyomta a telefont, vagy csak érezhetően "terelte" a témát, stb.
A későbbi kapcsolatfelvételnél is nagyon hasznos lesz ez a korrekt hozzáállás. Hiszen, ha Ön kéri segítségét egy régi kapcsolatnak, akinek korábban udvariasan nemet mondott, akkor a megkeresett fél sokkal szívesebben fog Önnek segíteni, hiszen jó emléke van Önről.
Önnek is van egy érdekes, tanulságos története, esete az üzleti életből? Szívesen megosztaná másokkal is tapasztalatait?

Küldje be sztoriját nekünk, hogy mások is tanulhassanak a belőle!
Történetét a kapcsolat@1perckapcsolatepites.hu címre várjuk!
Eredményes kapcsolatépítést erre a hétre is!
Üdvözlettel,

Vereb István
az üzleti kapcsolatok szakértője


Ügyfélszolgálat:
Üzleti Randi Klub - tudatos kapcsolatépítő vállalkozók közössége
20/554-2990
kapcsolat@1perckapcsolatepites.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése